سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سختی گیر آب تک مخزن و سختی گیر آب دو مخزن

 

نرم کننده آب چگونه کار می کند؟

مبدل یونی ، نمکی و نرم کننده آب با رفع مقادیر آهک با از بین بردن مواد معدنی مضر از آب قبل از دستیابی به شیرهای آب ، مقابله می کند  نرم کننده آب به سیستم لوله کشی منزل متصل شده است ، که به طور عادی نزدیک به محل ورودی است تا اطمینان حاصل شود که تمام قسمت های خانه از آب نرم استفاده می کنند.

سختی گیر آب تبادل یونی یون های کلسیم و منیزیم (مقیاس آهک) موجود در آب سخت را برای یون های سدیم بی ضرر استخراج می کند

  • با استفاده از آب در خانه ، آب سخت از مخزن مهره های رزین عبور می کند ، که یون های سختی کلسیم و منیزیم را استخراج می کنند.
  • هنگامی که مهره های رزین خسته شده و قادر به استخراج یون های سخت تر نیستند ، آنها با فرایندی که به عنوان بازسازی شناخته می شود ، تازه می شونددر زمان تولید مجدد ، محلول آب نمک از طریق مهره های رزین ایجاد و شسته می شود و رسوبات مقیاس آهک را از بین می برد و مهره ها را تازه می کند تا آنها آماده باشند تا آب نرمتر کنند.

روند نرم شدن مقدار بسیار کمی سدیم اضافی را به منبع آب اضافه می کند که در بیشتر موارد برای نوشیدن آن بی خطر است .

سختی گیر رزینی تک مخزن (تک تانک )  و سختی گیر رزینی دوقلو :

تفاوت اصلی بین این دو نوع سختی گیر آب عبارتند از:

1-مخازن منفرد تنها از آب نرم با مخزن دوقلوی 24/7 استفاده می کنند

2-تکنولوژی ویژه تک تانک کارایی v مخزن دوقلو غیر الکترونیکی را بهبود می بخشد.

3-مخزن منفرد یک طراحی ساده تر با قطعات کاملاً جزئی درمقایسه با طراحی پیچیده مخزن دوقلو است

4-مخزن منفرد در مقایسه با  مخزن دوقلوی می تواند جریان آب را در هنگام احیا نوسان کند.

5-نرم کننده های تانک منفرد از قرص یا مخزن نمک v دانه مخزن استفاده می کنند تا از نمک بلوک استفاده شود.

6-نرم کننده مخزن دوقلو دارای دو مخزن با ظرفیت نرم کننده کم است که باعث می شود آنها در طراحی جمع و جور شوند اما پیچیدگی آنها را افزایش می دهدمخازن دوقلوی مکانیکی هستند و هیچ اطلاعاتی در مورد عملکرد ارائه نمی دهند.

دسترسی دایم به آب نرم :

هنگامی که یک نرم کننده تانک تنها آب سخت را احیا می کنداز طرف دیگر نرم کننده های آب مخزن دو قلو دارای دو مخزن رزین هستند و در صورت نیاز به احیا مجدد یکی به حالت آفلاین می رود ، به طوری که آب نرم 24ساعته تامین می شود.

ما 24ساعته در خانه های خود از آب استفاده نمی کنیم ، اما به اطمینان خاطر نیاز داریم که آب نرم در صورت تقاضا در دسترس باشدبنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که نرم کننده آب در صورت تقاضا آب نرم را ارائه می دهداین بدان معنی است که در صورت عدم استفاده از آب (نرمال ساعات اولیه صبح) نرم کننده تک مخزن احیا می شود ، و این فناوری اطمینان حاصل خواهد کرد که همیشه ظرفیت نرم کننده زیادی در طول روز برای نیازهای شما وجود دارد ، بنابراین آب نرم همیشه در دسترس است. صرف نظر از  پیچیدگی نرم کننده مخزن دوقلو ، ظرفیت نرم کردن مخزن دوقلو به این معنی است که نرم کننده بیشتر کار می کند و به طور مکرر بازسازی می شودیک نرم کننده مخزن دوقلو برای یک خانواده می تواند گران باشد و بازسازی های مکرر آنها می تواند باعث اختلال در جریان آب و افزایش ساییدگی و پارگی شود.

قرص یا نمک بلوک :

قرص / نمک گرانول در کیسه های 25 کیلو یا 10 کیلوگرم و به راحتی از طریق فروشگاه های مجازی مختلف قابل تهیه استنمک بلوک در کیسه های 8 کیلوگرمی موجود است و در دسترس بودن محدود و گران تر است . در سختی گیر رزینی استفاده از نمک جهت احیا رزینها از اهمیت فراوانی برخوردار است هرچه خلوص این نمک بیشترباشد عمر رزینها افزایش می یابد ودرنتیجه کیفیت آب بهتر خواهد بود .