سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع هواساز ومزایای هواساز صنعتی

 

هواساز (واحد انتقال هوا ) :

واحدهای انتقال هوا    (AHU)یا همان هواسازها بعنوانریه های هر سیستم HVAC استهواساز دستگاهی است که برای تنظیم و گردش هوا به عنوان بخشی از سیستم گرمایش ، تهویه و تهویه هوا استفاده می شود. AHU هوا را در خارج از خانه می گیرد ، بازپس گیری (فیلتر شده یا گرم یا گرم شده) آن را گرم می کند و آن را به عنوان هوای تازه به اتاق تهویه مطبوع تأمین می کند

محفظه هواساز(کابین هواساز ) :

هواساز  دارای یک قاب آلومینیومی با پانل های دو جداره ساخته شده از فولاد گالوانیزه (استیل ضدزنگ )، تابلوها با عایق حرارتی و آکوستیک در داخل عایق بندی شده اندنوع پشم سنگ: 223 سطح مقطع 25 میلی متر.

فن هواساز  :

واحد حمل و نقل هوا بسته به میزان هوای مورد نیاز و فشار هوا ، دارای فن سانتریفیوژ محور مستقیم یا کمربند استبرای صرفه جویی در فضا ، واحد هواساز با هواکش پلاگین قابل تهیه است.

مشخصات فنی و عملکرد هواساز :

هواساز  دارای مشخصات فنی  زیر است:

·         عملکرد فیلتر با فیلتر کلاس EU

·         عملکرد گرمایش با بخاری برقی یا کویل گرمایش آب گرم

·         عملکرد خنک کننده با کولر هوا برای گسترش مستقیم (از Freon) یا خنک کننده با آب سرد

·         عملکرد رطوبت ساز با نازل بخار برای رطوبت هوا

·         جداکننده قطره ای برای از بین بردن قطرات آب از مرطوب کننده یا کولر هوا

·         عملکرد فن با فن فشار کم فشار گریز از مرکز V- کمربند

·         جعبه پانل تخلیه با سیم پیچ های گرمایش منطقه (اختیاری)

·         عملکرد فیلتر برای هوای اگزوز (اختیاری)

·         مبدل حرارتی یا مبدل آنتالپی (اختیاری)

·         پنکه اگزوز (اختیاری)

·         جعبه اتصال برق (اختیاری)

·         ترموستات فراست (اختیاری)

انواع هواسازهای صنعتی :

هواساز بسته به ظرفیت وکاربرد خود به سه دسته هواسارهای معمولی ، هواساز هایژنیک (بهداشتی ) ، هواساز هیت ریکاوری(بازیافت کننده گرما )تقسیم می گردند .که هواسازهای هایژنیک بیشتر مناسب مکانهایی هستند که نیاز به هوای کاملا بهداشتی وبسیار تمییز از جمله بیمارستانها وآزمایشگاهها دارند وهواسازهای معمولی نیز ازحیث قطعات خود به انواع گوناگونی تقسیم می گردند اما باید بدانیم که هواسازها به تنهایی قادر به تولید هوای گرم یا سرد نیستند بلکه این عمل توسط کویلهای گرمایش وسرمایش که متصل به تجهیزات دیگری همچون چیلر تراکمی ، بویلر و...است صورت می پذیرد.

هواسازهای معمولی به لحاظ نوع فن به دوگروه هواساز با فن دمنده یا هواساز با فن مکنده تقسیم می شوند وبه لحاظ کویل به دونوع هواساز آبی یا هواساز  DXتقسیم می شوند . شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر درا ارتباط با انواع هواساز وعملکرد آن و قیمت هواساز یا مشخصات فنی هریک به سایت کولینگ تاور یا همان مهتاب گستر مراجعه نمایید.