سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چیلر ها و تعمیر ات آن

 

چیلر ها و تعمیر ات آن :

چیلرها همانند تمام تجهیزات برقی و الکتریکی دیگر بعد از مدت زمانی ممکن است دچار نقص فنی گردند که رفع این نقایص فقط دانش یک فرد متخصص و مهندس را می طلبد  که قطعا شما می توانید با کارشناسان مهتاب گستر تماس حاصل فرمایید و نسبت به درک علت خرابی چیلر اقدام نمایید و بعد به منظور تعمیر چیلر به واحد تعمیر ارجاع داده شوید یا به نمایندگی های مجاز ارجاع داده شوید . اما در اینجا به چند مورد نقص فنی که ممکن است عملکرد چیلر را مختل نماید اشاره می کنیم .

علل اینکه خازن استارت باز است یا اتصال کوتاه دارد و یا سوخته است  :

1-کنتاکت رله چسبیده است

   2-افت ولتاژ زیاد است یا عدم کار صحیح رله یا بار استارت  زیاد می باشد

3-قطع و وصل سریع دستگاه

4-عدم کارکرد درست خازن 

5-افرایش شدید ولتاژ

علل خرابی یا سوختگی رله استارت :

1-ولتاژ بسیار بالا یا پایین

2- عدم کارکرد صحیح رله

3-اتصال کوتاه یا نقص در رله

4-معیوب بودن خارن استارتر

علل بالا بودن بیش از حد دمای فضا :

1-دستگاه چیلر خیلی کوتاه کار می کند و از جریان می ایستد .

2-شاید مدار گاز یا مایع دچار گرفتگی شده است

3-دمای تنظیم اتاق بالا انتخاب شده است

4-شیر انبساط یا اواپراتور کوچک می باشد در ارتباط با آن فضا

5-اندازه خط مبرد خیلی کوچک است

6-دستگاه چیلر متناسب با فضا و محیط انتخاب نشده است .

7-هوا درون اواپراتور خوب نمی چرخد .

8-شاید درون کویلهای اواپراتور یخ زدگی اتفاق افتاده است .

9-و در آخرمی توان گفت  شاید ظرفیت کمپرسور نامتناسب انتخاب شده است .

چرا خط مکش یا یخ می زند و یا عرق می کند ؟

شاید میزان مبردی که از شیر انبساطی عبور می کند بیش از حد نیاز می باشد ویا اینکه شیر انبساطی را دقیق تنظیم ننموده اید وخیلی باز می باشد واز علل دیگر می توان به عدم کار کردن فن اواپراتور اشاره نمود و گاهی اوقات نیز شاهد شارژ بیش از حد گاز خواهید بود .

هزینه های چیلر تراکمی ها :

چیلرهای تراکمی از طرفداران زیادی در عصر حاضر برخوردارند . هر دستگاه چیلر از اجزای گوناگونی ساخته شده است که هریک کارکرد مختص خود را دارا می باشد اما دو قطعه بسیار مهم در این چیلر ها عبارتند از کمپرسور که آغاز کننده فرآیند می باشد و کندانسور که نوع چیلر را برای شما مشخص می نماید این قطعات علی الخصوص کمپرسور اصولا وارداتی هستند به همین سبب هزینه اولیه خرید چیلر تراکمی بالاست ولیکن اگر شما به عنوان یک استفاده کننده دستگاه به هنگام نصب ونگهداری مطابق کاتاوگ دستگاه عمل ننماید قطعا در مدت زمان کوتاهی متحمل هزینه های ثانویه تعمیرات نیز خواهید شد . چیلرهای تراکمی سیستمهای برودتی پرخرجی هستند ولیکن نسبت به کولرهای گازی و اسپیلت ها دارای توان سرمایشی عالی هستند پس توصیه می کنیم از گروه های تولیدی معتبر اقدام به خرید نمایید . شرکت مهتاب گستر سالهاست که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات برودتی و سرمایشی جزو برندهای معتبر داخلی شده است . کارشناسان طراحی و تولید ما همه جزو نخبگان دانشگاه های برتر ایران هستند و از دانش بسیا بالایی بر خوردار هستند . پروژهای اجرا شده توسط این شرکت گواه این حرف می باشند .شما عزیزان می توانید با مهندسان ما از طریق تلفن 02166706377 تماس بگیرد و از قیمت چیلر و دیگر محصولات برودتی همچون هواساز و فن کوئل و برج خنک کننده مطلع گردید .