سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چیلر تراکمی آب خنک و هواخنک

 

    چیلر تراکمی  آب خنک   :

چیلر تراکمی آب خنک کننده دارای کندانسور آب خنک شده و متصل به برج خنک کننده هستند . آنها معمولاً برای تأسیسات متوسط ??و بزرگ که از منابع آب کافی برخوردار هستند استفاده می شودچیلر تراکمی آب خنک  به دلیل استقلال نسبی نسبت به نوسانات دمای محیط ، می توانند عملکرد مداوم بیشتری در تهویه مطبوع تجاری و صنعتی ایجاد کنندچیلرهای با آب خنک از نظر اندازه از مدل های کوچک ظرفیت 20 تنی تا چند مدل هزار تنی که بزرگترین امکانات جهان مانند فرودگاه ها ، مراکز خرید و سایر امکانات را خنک می کنند .

یک چیلر تراکمی آب خنک  معمولی از آب کندانسور چرخشی از برج خنک کننده برای چگال کردن مبرد استفاده می کندچیلر تراکمی آب خنک دارای یک مبرد وابسته به دمای آب کندانسور ورودی (و سرعت جریان) است ، که در رابطه با دمای لامپ مرطوب محیط کار می کنداز آنجا که دمای لامپ خیس همیشه پایین تر از دمای لامپ های خشک است ، دمای میعان شونده مبرد (و فشار) در یک چیلر با آب خنک می تواند اغلب به طور قابل توجهی پایین تر از چیلر تراکمی هواخنک عمل کندبنابراین ، چیلر تراکمی آب خنک می توانند کارآمدتر عمل کنند.

چیلر تراکمی های با آب ثابت معمولاً در محیطی که از عناصر محافظت می شود ، در داخل خانه مستقر می شونداز این رو ، چیلر با آب خنک می تواند طول عمر بیشتری داشته باشدچیلرهای با آب خاموش معمولاً تنها گزینه نصب های بزرگتر را نشان می دهندچیلرتراکمی آب خنک به دلیل استفاده از سیستم برج خنک کننده در مقایسه با چیلرهای خنک کننده هوا به هزینه نصب و نگهداری اضافی احتیاج دارد.

چیلر تراکمی هواخنک :

چیلر تراکمی هواخنک  به یک خازن خنک شده با هوای محیط تکیه می کنندبنابراین ، چیلرهای خنک کننده هوا ممکن است کاربردهای متداول را در تاسیسات کوچکتر یا متوسط ??که محدودیت های فضایی وجود داردداشته باشند .چیلر تراکمی هواخنک می تواند عملی ترین انتخاب را در سناریوهایی نشان دهد که آب نشانگر یک منبع کمیاب است. چیلر تراکمی هواخنک معمولی می تواند فن های پروانه یا چرخه های برودتی مکانیکی را به منظور جلب هوای محیط بر روی یک سیم پیچ ریز دار برای چگال کردن مبرد داشته باشدتراکم بخار مبرد در کندانسور هوا خنک شده امکان انتقال گرما به جو را فراهم می کند.

چیلرهای تراکمی هواخنک مزیت قابل توجهی اعم از هزینه های پایین تر نصب را ارائه می دهندنگهداری ساده تر نیز به دلیل سادگی نسبی آنها در مقایسه با چیلرهای با آب خنک انجام می شودچیلرهای تراکمی هواخنک فضای کمتری را اشغال می کنند ، اما اکثراً در خارج از یک مرکز مستقر می شوندبنابراین ، عناصر در فضای باز طول عمر عملکردی آنها را به خطر می اندازند.

طبیعت فراگیر چیلرهای خنک کننده هوا هزینه های نگهداری را کاهش می دهدسادگی نسبی آنها همراه با کاهش نیازهای فضا در بسیاری از انواع تاسیسات مزایای بزرگی را ایجاد می کند.

اقدامات برای افزایش بهره وری چیلرهای تراکمی :

هزینه های چیلر تراکمی بخش قابل توجهی از قبوض برق وآب ساختمان شما را شامل خواهد شد برای دستیابی به صرفه جویی در مصرف انرژی از طریق بهره وری حداکثر سیستم چیلر ، چه اقداماتی باید انجام شود؟ بیایید برخی از احتمالات را بررسی کنیم.

تعمیر و نگهداری مداوم

سیستم  چیلر تراکمی  از طریق نگهداری مناسب در حال انجام کارایی بیشتری خواهند داشتبیشتر سازمانها این ارزش را به رسمیت می شناسند و بعنوان بخشی از بهترین شیوه های مدیریت روزانه تسهیلات خود  قدمی برداشته اندبرخی از بهترین روشهای رایج در سیستم های چیلر تراکمی عبارتند از:

1-کویل های کندانسور را بازرسی و تمیز کنیدانتقال حرارت تأثیر زیادی در سیستم های چیلر دارد و برای تولید کارآمد چیلر اساسی استتعمیر و نگهداری روتین باید از سیم پیچ های کندانسور برای گرفتگی و عبور هوای آزاد بازرسی کند.

2-شارژ مبرد را حفظ کنیدمقدار خنک کننده چیلر به میزان مناسب مبرد در سیستم بستگی داردحفظ شارژ مناسب مبرد می تواند با کاهش هزینه های خنک کننده تقریباً 5-10? بر بازده انرژی تأثیر بگذارد.

3-حفظ آب کندانسور: حلقه های آب کندانسور که از برج های خنک کننده استفاده می شود باید جریان آب مناسب را به عنوان طراحی شده حفظ کندهر گونه آوار مانند ماسه ، مواد جامد فرسایش و مواد آلوده کننده می تواند بر حلقه آب کندانسور تأثیر بگذاردرسوب زدایی یا استفاده از سختی گیر رزینی  می تواند جریان آب را مهار کرده و بازده کارایی چیلر را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

استفاده از هوش مصنوعی در چیلر تراکمی ها :

این مبحث را بطور مفصل در مقالات بعدی توضیح خواهیم داد.

بهینه سازی چیلر :

به این بحث نیز در مقالات بعدی مفصل پرداخته خواهد شد.